Supa bio instant din dovleac

Incepind cu aceasta reteta toate titlurile retetelor mele vor contine termenul”bio”.

In primul rind pentru ca toate ingredientele pe care le folosesc in pregatirea acestor retete sunt bio.

In al doilea rind pentru ca desi scopul vietii mele nu este sa-i determin pe oameni sa accepte ceva nou ,diferit in viata lor ,totusi incerc acest lucru cu familia si prietenii mei.

Pentru ca am intimpinat destul de multa impotrivire din partea apropiatilor pe tema alimentatiei bio , sper totusi ca nu se supara nimeni daca o sa continui sa impartasesc si pe blog ceea ce am invatat in ultimul timp si ceea ce cred cu convingere ca este sanatos.

Cred ca un exemplu credibil va va ajuta sa va schimbati comportamentul in privinta alimentatiei. Stiu ca este foarte greu sa treci peste niste obiceiuri alimentare adinc inradacinate si peste rutina vietii .Dar merita sa incerci !

Pentru ca in Romania legumele bio nu se gasesc tot timpul anului , m-am apucat sa congelez o multime de legume care nu se pot conserva in alt mod .Si am reusit sa umplu congelatorul .Pentru ca am considerat ca nu sunt de ajuns pina la noua sezon al legumelor proaspete , m-am apuc sa prepar tot felul de conserve in suc de rosii , in ulei , in saramura,in otet , etc.Si nici acestea nu mi s-au parut indeajuns.Asa ca am trecut la una dintre cele mai vechi metode de conservare -uscarea legumelor.

Pentru ca uscarea la soare necesita un climat cu o temperatura constanta si o umiditate scazuta cel putin 3 zile la rind ,m-am gindit ca ar fi ca un joc de noroc sa incerc aceasta metoda.Asa ca am folosit un deshidrator electric pentru uscarea legumelor.

Am inceput cu reteta mea preferata supa crema de dovleac , pe care am transformat-o intr-o supa instant de dovleac.

Ingrediente:

1 kg dovleac , 2 cesti apa, 1/2 lingurita nucsoara macinata , 2 buc ceapa, , 2 capatiti usturoi , 2 lingurile de zahar , 3 cesti de lapte , 1/2 lingurita curry.

Coacem dovleacul la cuptor si apoi il curatam de coaja si pregatim un piure .

Calim ceapa si usturoiul in putin ulei de masline , adaugam piureul de dovleac, laptele si condimentele si fierbem 5 minute.

Punem piureul obtinut in deshidrator si il uscam circa 8 ore la o temperatura de 40 grade.

O pastram sub forma de role sau de bucatele mici.

Aceasta supa instant va putea  fi preparata ulterior in citeva minute , adaugind o lingurita de supa intr-o cana de apa fierbinte

About biaskitchen

Gatitul este pasiunea mea.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Conserve din legume și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

