Baclava fara zahar

Exista asa ceva?

Incercati si sa o sa vedeti cit este de gustoasa.

Ingrediente :

500 grame miez de nuca sau migdale crude , 500 grame foi de placinta (Yufka) , 300 grame stafide, 200 grame unt , 5 albusuri de ou , 50 ml rom , 200 ml sirop de artar.

Punem stafidele la inmuiat in rom circa 10 minute .Coacem miezul de nuca sau migdalele 10 minute la 160 grade.Macinam miezul de nuca/migdalele ,amestcam cu stafidele si adaugam albusurile batute spuma.

 

 

 

 

 

 

Unge tava cu unt topit si incepem sa punem foile de placinta , ungand fiecare foaie cu unt topit.

 

 

 

 

 

 

Intrucit nu am taiat foile de placinta la dimensiunea tavii de copt , impaturim marginile foii de placinta astafel incit sa incapa in tava toata foaia .Adaugam 2 foi in acest mod apoi umplutura si continuam cu cite o foaie unsa cu unt topit pe care presaram apoi umplutura iar la final acoperim cu doua foi .

 

 

 

 

 

 

Punem tava la racit in frigider timp de 30 de minute , apoi taiem baclavaua bucati (patrate,romburi,dreptunghiuri)si coacem 60 minute la 160 grade.Dupa ce se raceste insiropam cu amestecul facut din 500 ml apa cu 200 ml sirop de artar.

 

 

Sa mai spuna cineva ca baclavaua este o prajitura prea dulce.

Pofta Buna!

About biaskitchen

Gatitul este pasiunea mea.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Desert și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Baclava fara zahar

  1. Mihaela spune:

    Pot sa o numesc prajitura copilariei mele facuta de matusa de la Bucuresti (eu sunt din provincie).
    Salivez deja, recunosc ca stiam de baclava. Am mancat de cand aveam 5-6 anisori. Aceasta din urma reteta este o premiera in schimb.
    Nu am rabdare sa o prepar, dar………………….poate gasesc una delicioasa in comert.
    Nimic nu se compara cu preparatele in casa, ce sa mai spun de acestea bio si fara zahar.
    Bravo Bia.
    Felicitari!!!!!!!!!!!!!!!

    • biaskitchen spune:

      Multumesc pentru comentariu.Nu te sfatuiesc sa cumperi din comert , gustul este incomparabil. Special pentru cea mai tare fana a mea o sa gatesc maine o baclava si iti trimit luni prin Marian.Daca vrei sa faci in casa este foarte simplu si rapid de facut si rezultatul merita orice efort.Asteapta pina luni si o sa vezi!

  2. Mihaela spune:

    O Doamne Bia!!!!!! Sunt o pofticioasa si o gurmanda recunosc.
    Si recunosc ca nu am aceasta vointa? nu stiu cum sa o numesc, rabdare? de a face toate aceste bunatati. De aceea am spun ca as cumpara o bucatica sa manac si sa-mi potolesc pofta. Stiu si cu totii o stim ca cele din comert sunt……….. numai frumoase ca aspect sau arata cum ar trebui sa arate o baclava (gustul intradevar nu are nicio o legatura cu baclavaua si imi pot da dreptate numai cine a mancat facuta in casa).

Lasă un răspuns

