Frunze de Mangold cu unt

Va propun o reteta foarta rapida si sanatoasa in acelasi timp, din frunze de sfecla Mangold -foarte putin utilizate in gastronomia romaneasca, desi sunt foarte benefice pentru sanatate.Sfecla Mangold este o sfecla cultivata in special pentru frunze ,locul ei de nastere fiind Babilonul antic , unde se cultiva inca de  acum 3000 de ani .Mai  târziu in Roma antica , datorita popularitatii acestei plante printre romani , ea  a devenit cunoscuta sub numele de sfeclă romana sau  „varză romana”.In prezent această sfeclă este încă una dintre mâncărurile tradiţionale italiene.Are doar 200 de calorii la 1053 grame , este foarta bogata in calciu precum si in vitaminele A si C .In gastronomie o putem folosi la salate ,supe,garnituri.

Ingrediente :1 kg frunze de sfecla Mangold, 1 lingura de unt , 2 fire de usturoi verde

Tocam usturoiul marunt, punem untul la topit intr-o cratita , adaugam usturoiul verde si-l calim 5 minute .

Adaugam frunzele de sfecla Mangold intregi (cum le vedeti in fotografia de mai jos) si le calim 5 minute.

Servim cu parmezan proaspat ras.

About biaskitchen

Gatitul este pasiunea mea.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Preparate din legume și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Frunze de Mangold cu unt

  1. Mihaela spune:

    Arata foarte bine.
    Intrebarea mea este: unde le gasesti Bia?
    Nu am auzit niciodata de aceasta sfecla, sa nu mai vorbim de mancat.
    Oricum ai reusit sa-mi starnesti curiozitatea asupra sparanghelului. Voi incerca (daca voi gasi sa cumpar evident).
    Mereu reusesti sa ne surprinzi placut.

    • biaskitchen spune:

      Buna Mihaela
      Ma bucur sa aflu ca ti-au placut retetele mele.Majoritatea legumelor le cumpar de la 2 ferme ecologice situate in apropierea Bucurestiului.Frunzele de mangold ,este adevarat ,le-am descoperit in Italia , dupa cum am scris si in reteta italienii folosesc frecvent aceste frunze la salate si la garnituri.In Romania le-am gasit la microferma ecologica BioDumbrava.Gasesti adresa lui de site pe prima mea pagina de blog la prieteni.Sparanghel nu am reusit sa gasesc autohton , tot sparanghelul folosit in retete este de provenienta Peru si l-am achizitionat de la Metro Militari (aici il gasesti la cel mai mic pret 25 lei/kg ,se mai gaseste si in alte supermrketuri dar mai scump -la Auchan de exemplu este 35 lei/kg )

  2. geronimo4u spune:

    Astazi am pregatit si eu reteta. super tare. mi-au placut mult frunzele.

Lasă un răspuns

