Salata Paul

Carnea de caracatita pe care o regasim in multe culturi gastronomice este o sursa importanta de vitamina B3 , B 12 , potasiu , fosfor si seleniu si nu in ultimul rind este foarte gustoasa.

In cinstea caracatitei prezicatoare de la Campionatul Mondial 2010 am botezat acesta salata de caracatita -Paul.

Ingrediente:

1 caracatita intreaga 1-1,5 kg , 1 capatana de usturoi , 5 frunze de dafin , 1 legatura patrunjel verde , 1 lamaie , sare marina si piper negru proaspat macinat , ulei de masline.

Caracatita pe care am cumparat-o a fost asa de proaspata incat deabia am reusit sa o tin in cratita ca sa o gatesc!

Intr-o cratita mare cu capac , puneti apa , jumatate  din cantitatea de usturoi (cateii intregi) , foile de dafin ,caracatita ,sare si puneti-o pe foc , si fierbeti 1 ora.Verificati cu o furculita daca este frageda , daca nu mai lasati-o sa fiarba in continuare.

Aceasta este reteta de baza pentru mai multe retete cu caracatita : salata de caracatita , frigarui de caracatita , supa de caracatita.

Dupa ce am fragezit caracatita putem sa o taiem felii , sa o condimentam si sa o servim.Putem sa-i curatam pielea si ventuzele , carnea din interiorul capului  , gura si ochii .Eu asa am pregatit-o.

Dupa ce am curatat-o o taiem felii sau bucatele .

Aranjam bucatile pe un platou :

Pregatim sosul amestecand sucul de la o lamaie , patrunjelul tocat , usturoiul tocat (la sos putem sa folosim usturoi verde ) , ulei de masline , sare si piper proaspat macinat .

Este o retete foarte usoara si gustoasa , potrivita pentru cina in zilele toride de vara.Poate fi servita calda , imediat cum am pregatit-o , sau rece , este la fel de gustoasa.

Va doresc pofta buna!

About biaskitchen

Gatitul este pasiunea mea.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Retete cu fructe de mare și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

