Zacusca proaspata de vinete

Inainte de a va prezenta reteta mea preferata de zacusca de vinete o sa va prezint niste sfaturi pe care eu le-am considerat foarte utile atunci cind am inceput sa gatesc.

Calitatea preparatului depinde de calitatea ingredientelor (lucru general valabil pentru toate retetele).Vinetele trebuie sa fie lucioase (ceea ce inseamna ca sunt proaspete) , pufoase la pipait (inseamna ca semintele nu sunt prea mari) ,sa aiba culoare inchisa , aproape neagra. Succesul retetei va depinde de felul in care vinetele vor intruni aceste conditii , precum si de modul de coacere.Eu prefer sa le coc pe gratar cu lemne , pentru ca sa li se arda repede coaja .In acest mod miezul se coace mai repede iar vinetele nu fierb in zeama lor (cum s-ar intimpla daca le-am coace in cuptor). Pe masura ce le coacem , vinetele se pun pe o tava si cu ajutorul unui cutit inoxidabil desprindem coaja arsa de deasupra.Vanata se intoarce apoi cu jumatatea curatata pe o tava curata si se curata la fel partea cealalta.Gustam fiecare vanata imediat dupa ce desfacem putin coaja si daca este iute sau amara o inlaturam inainte de a nai pierde timpul sa o curatam.Punem vinetele curatate intr-o strecuratoare din plastic si le lasam la scurs.Daca vinetele se curata imediat cum le-am copt , zeama se va scurge mai bine(daca nu putem sa le curatam imediat pe toate , le rupem coaja de-a lungul lor , ca sa iasa vaporii ,altfel acestia vor condensa sub coaja iar lichidul format se coloreaza de la coaja si innegreste miezul).

Alegem ardei capia cit mai drepti ca sa se poata coace uniform.Se spala , se sterg de apa (la fel procedam si la vinete inainte de a le coace) si se coc la foc intens (se coc repede ca sa nu se inmoaie prea mult).Presaram un virf de cutit de sare pe fiecare ardei copt si ii asezam intr-o oala acoperiti si ii lasam 30 de minute .Astfel coaja se va desprinde usor .Nu este indicat sa ii spalam (la fel ca si in cazul vinetelor) deoarece isi vor pierde aroma de copt la gratar cu lemne.

Ingrediente:2 kg vinete ,2 kg ardei capia  ,3 legaturi ceapa verde,3 legaturi usturoi verde , 500 ml suc de rosii , 500 ml ulei de rapita ,sare marina  grunjoase (eu folosesc de Guerande ) , 1/2 lingurita ardei iute uscat si  macinat.

Coacem si curatam vinetele si ardei asa cum ar aratat mai sus.Tocam vinetele cu un tocator de lemn si taiem ardei bucati nu prea mici.Taiem marunt ceapa si usturoiul si le punem la calit in toata cantitatea de ulei in care am adaugat 1/2 lingurita sare si ardeiul iute uscat , la foc mic  ,amestecind mereu ca sa nu se arda, timp de 15 minute.

Adaugam vinetele tocate si ardeiul taiat si le calim 10 minute , dupa care adaugam si sucul de rosii.

Punem cratita la cuptor si coacem la 160 grade timp de o ora.Adaugam patrunjel verde tocat si servim.

Eu pregatesc cantitati mici de zacusca , atit cit consum intr-o saptamina-maxim doua , pentru ca imi place zacusca proaspata.

About biaskitchen

Gatitul este pasiunea mea.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Preparate din legume și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Zacusca proaspata de vinete

  1. Mihaela spune:

    Delicioasa. Am si gustat-o.
    Si noi suntem mari consumatori atat de zacusa cat si de salata de vinete (ne plac vinetele in orice varianta, chiar si coapte pe gratar).
    Delicios.

Lasă un răspuns

