Invitatie

Una dintre  pasiunile mele preferate este  gătitul. De abia astept  un motiv pentru a începe să pregăteasc un festin cu  ingrediente  sănătoase  si infuzate cu iubire .

Din pacate in  ziua de azi majoritatea  mâncam alimente care nu sunt sanatoase si sunt foarte  prelucrate, fiind pline de  substanţe chimice şi pesticide. Nu este de mirare că obezitatea devine o problema  majoră a  vremurilor noastre.Poate si din cauza ca s-au cam uitat  zilele în care familia se reunea la un prinz sau o cina  cu retete gatite cu grijă şi dragoste de catre mamele noastre.

De putin timp am inceput si eu sa continui această tradiţie si motivata de pasiunea mea, am inceput sa învăţ sa pregatesc tot felul de retete traditionale,exotice ,dietetice , in functie de inspiratia pe care o am cind intru in bucatarie.
Va invit sa descoperim impreuna magia gatitului.
Sa incepem prin a descoperi ce plante ne ajuta sa introducem magia in retetele noastre.

Oare vanilia care  a fost folosita la gatit pentru a încuraja dragostea? Orezul care a fost pregatit cu sofran pentru a ademeni un iubit?  Rozmarinul si busuiocul care  au fost utilizate împreună în gătit pentru a păstra fericirea şi bucuria în casă ? Patrunjelul pe care bunicul il manca intens  pentru a se mentine mereu tinar?  Menta care a fost folosita la gatit pentru a ne  purifica ?Mazarea pe care unii oameni o  consuma in prima zi a anului pentru bani si noroc ?

Am tot auzit cu totii despre aceste  lucruri şi unii dintre noi poate ca le-am si experimentat . Multe dintre aceste plante au proprietăţi “magice” , împreună cu beneficiile pe care le au pentru sănătate. Cit de des folosim insa ingrediente cum ar fi :  ienibahar, ardei iute,  chili, anasonul stelat, telina, ceapa(care desi ne face sa plingem cind o taiem ne ajuta sa eliberam toxinele din organismul nostru), frunze de dafin, chimen(il folsim ca diuretic si antispasmodic si se mai spune ca este bun pentru protecţie şi fidelitate), usturoi, scortisoara, ghimbir (se spune ca este o planta buna pentru succes si bani ,exceptind beneficiile nenumarate pentru sanatate ),  boia de ardei, cuişoare, măsline, ulei de măsline, oregano, cimbru, rozmarin , maghiran, scortisoara (stimuleaza functia cognitiva si memoria si se mai spune ca are puteri magice pentru succes, dragoste, putere, spiritualitate )sofran, etc ?
Va invit sa descoperim impreuna  magia gatitului si puterea de seductie a aromelor si sa facem un pic de prestidigitatie in bucatarie pentru familia si prietenii nostri dragi!

About biaskitchen

Gatitul este pasiunea mea.
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Invitatie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Invitatie

  1. carmen spune:

    Bine te-am gasit in noua casa!
    Pentru ca este prima mea vizita, am adus in dar o mica particica din gradina lui Monet, care mie-mi place tare mult:
    http://www.claudemonetgallery.org/Pathway-In-Monets-Garden-At-Giverny.html

Lasă un răspuns

